ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Відповідно до статей 93 і 154 Конституції
України вношу на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про
внесення змін до Конституції України» та визначаю цей законопроект як
невідкладний для позачергового розгляду Верховною Радою України.
Представлятиме правову позицію під час підготовки
законопроекту та його розгляду у Верховній Раді України та її органах Представник
Президента України у Верховній Раді України Р.Князевич.
П.ПОРОШЕНКО
Проект
Вноситься Президентом України
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Конституції
України
Верховна Рада України
постановляє:
І. Внести до Конституції
України (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 30, ст. 141), такі зміни:
«Стаття 81. Повноваження
народних депутатів України припиняються одночасно з припиненням повноважень Верховної
Ради України.
Повноваження народного
депутата України припиняються достроково в разі:
1) складення повноважень
за його особистою заявою;
2) набрання законної
сили обвинувальним вироком щодо нього;
3) визнання його судом
недієздатним або безвісно відсутнім;
4) припинення його
громадянства або його виїзду на постійне проживання за межі України;
5) якщо протягом двадцяти
днів з дня виникнення обставин, які призводять до порушення вимог щодо несумісності
депутатського мандата з іншими видами діяльності, ці обставини ним не усунуто;
6) його смерті.
Повноваження народного
депутата України припиняються достроково також у разі дострокового припинення відповідно
до Конституції України повноважень Верховної Ради України – в день відкриття першого
засідання Верховної Ради України нового скликання.
Рішення про дострокове
припинення повноважень народного депутата України у випадках, передбачених пунктами
1, 4 частини другої цієї статті, приймається Верховною Радою України, а у випадку,
передбаченому пунктом 5 частини другої цієї статті, – судом.
У разі набрання законної
сили обвинувальним вироком суду щодо народного депутата України, визнання народного
депутата України недієздатним або безвісно відсутнім його повноваження припиняються
з дня набрання законної сили рішенням суду, а в разі смерті народного депутата України
– з дня смерті, засвідченої свідоцтвом про смерть»;
2. Частину другу статті 82 викласти у
такій редакції:
«Верховна Рада України
є повноважною за умови обрання і складення присяги не менше як двома третинами народних
депутатів України від її конституційного складу».
«Стаття 83. Чергові
сесії Верховної Ради України починаються першого вівторка лютого і першого вівторка
вересня кожного року.
Позачергові сесії
Верховної Ради України, із зазначенням порядку денного, скликаються Головою Верховної
Ради України на вимогу Президента України або на вимогу не менш як третини народних
депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України.
У разі оголошення
указу Президента України про введення воєнного чи надзвичайного стану в Україні
або окремих її місцевостях Верховна Рада України збирається на засідання у дводенний
строк без скликання.
У разі закінчення
строку повноважень Верховної Ради України під час дії воєнного чи надзвичайного
стану її повноваження продовжуються до дня першого засідання першої сесії Верховної
Ради України, обраної після скасування воєнного чи надзвичайного стану.
У Верховній Раді України
на основі узгодження політичних позицій формується парламентська коаліція, до складу
якої входить більшість народних депутатів України від конституційного складу Верховної
Ради України.
Парламентська коаліція
у Верховній Раді України відповідно до Конституції України вносить пропозиції Президенту
України щодо кандидатури Прем'єр-міністра України, а також відповідно до Конституції
України вносить пропозиції Прем'єр-міністру України щодо кандидатур до складу Кабінету
Міністрів України.
Парламентська коаліція
у Верховній Раді України формується протягом тридцяти днів з дня відкриття першого
засідання Верховної Ради України, що проводиться після чергових або позачергових
виборів Верховної Ради України, або протягом тридцяти днів з дня припинення діяльності
парламентської коаліції у Верховній Раді України.
У Верховній Раді України
гарантується діяльність парламентської опозиції.
Організація і порядок
діяльності парламентської коаліції та парламентської опозиції у Верховній Раді України
встановлюються законом про Регламент Верховної Ради України».
«Стаття 85. До повноважень
Верховної Ради України належить:
1) внесення змін до
Конституції України в межах і порядку, передбачених розділом XIII цієї Конституції;
2) призначення всеукраїнського
референдуму з питань, визначених статтею 73 цієї Конституції;
3) прийняття законів;
4) затвердження Державного
бюджету України та внесення змін до нього, контроль за виконанням Державного бюджету
України, прийняття рішення щодо звіту про його виконання;
5) визначення засад
внутрішньої і зовнішньої політики;
6) затвердження загальнодержавних
програм економічного, науково-технічного, соціального, національно-культурного розвитку,
охорони довкілля;
7) призначення виборів
Президента України у строки, передбачені цією Конституцією;
8) заслуховування
щорічних та позачергових послань Президента України про внутрішнє і зовнішнє становище
України;
9) оголошення за поданням
Президента України стану війни і укладення миру, схвалення рішення Президента України
про використання Збройних Сил України та інших військових формувань у разі збройної
агресії проти України;
10) усунення Президента
України з поста в порядку особливої процедури (імпічменту), встановленому статтею
111 цієї Конституції;
11) розгляд і прийняття
рішення щодо схвалення Програми діяльності Кабінету Міністрів України;
12) призначення за
поданням Президента України Прем'єр-міністра України; призначення, вирішення питання
про відставку за поданням Прем'єр-міністра України членів Кабінету Міністрів України,
звільнення їх з посад, вирішення питання про відставку Прем'єр-міністра України;
12-1) надання згоди
на призначення на посаду Президентом України Голови Служби безпеки України;
12-2) надання згоди
на призначення на посаду Президентом України Голови Державного бюро розслідувань;
13) здійснення контролю
за діяльністю Кабінету Міністрів України відповідно до цієї Конституції та закону;
14) затвердження рішень
про надання Україною позик і економічної допомоги іноземним державам та міжнародним
організаціям, а також про одержання Україною від іноземних держав, банків і міжнародних
фінансових організацій позик, не передбачених Державним бюджетом України, здійснення
контролю за їх використанням;
15) прийняття закону
про Регламент Верховної Ради України;
16) призначення на
посади та звільнення з посад Голови та інших членів Рахункової палати;
17) призначення на
посаду та звільнення з посади Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини;
заслуховування його щорічних доповідей про стан дотримання та захисту прав і свобод
людини в Україні;
18) призначення на
посаду та звільнення з посади Голови Національного банку України за поданням Президента
України;
19) призначення на
посади та звільнення з посад половини складу Ради Національного банку України;
20) призначення на
посади та звільнення з посад половини складу Національної ради України з питань
телебачення і радіомовлення;
21) призначення на
посади та звільнення з посад членів Центральної виборчої комісії за поданням Президента
України;
22) затвердження загальної
структури, чисельності, визначення функцій Служби безпеки України, Збройних Сил
України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також
Міністерства внутрішніх справ України;
23) схвалення рішення
про надання військової допомоги іншим державам, про направлення підрозділів Збройних
Сил України до іншої держави чи про допуск підрозділів збройних сил інших держав
на територію України;
24) встановлення державних
символів України;
25) надання згоди
на призначення на посаду Президентом України Генерального прокурора України; висловлення
недовіри Генеральному прокуророві України, що має наслідком його відставку з посади;
26) призначення на
посади та звільнення з посад третини складу Конституційного Суду України;
27) обрання суддів
безстроково;
28) призначення позачергових
виборів до Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
29) утворення і ліквідація
районів, встановлення і зміна меж районів і міст, віднесення населених пунктів до
категорії міст, найменування і перейменування населених пунктів і районів;
30) призначення чергових
та позачергових виборів до органів місцевого самоврядування;
31) затвердження протягом
двох днів з моменту звернення Президента України указів про введення воєнного чи
надзвичайного стану в Україні або в окремих її місцевостях, про загальну або часткову
мобілізацію, про оголошення окремих місцевостей зонами надзвичайної екологічної
ситуації;
32) надання законом
згоди на обов'язковість міжнародних договорів України та денонсація міжнародних
договорів України;
33) здійснення парламентського
контролю у межах, визначених цією Конституцією та законом;
34) прийняття рішення
про направлення запиту до Президента України на вимогу народного депутата України,
групи народних депутатів України чи комітету Верховної Ради України, попередньо
підтриману не менш як однією третиною від конституційного складу Верховної Ради
України;
35) призначення на
посаду та звільнення з посади керівника апарату Верховної Ради України; затвердження
кошторису Верховної Ради України та структури її апарату;
36) затвердження переліку
об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, визначення правових
засад вилучення об'єктів права приватної власності;
37) затвердження законом
Конституції Автономної Республіки Крим, змін до неї.
Верховна Рада України
здійснює також інші повноваження, які відповідно до Конституції України віднесені
до її відання».
5. Частину третю статті 88 викласти у
такій редакції:
«Голова Верховної
Ради України здійснює повноваження, передбачені цією Конституцією, у порядку, встановленому
законом про Регламент Верховної Ради України».
«Стаття 90. Повноваження
Верховної Ради України припиняються у день відкриття першого засідання Верховної
Ради України нового скликання.
Президент України
має право достроково припинити повноваження Верховної Ради України, якщо:
1) протягом тридцяти
днів у Верховній Раді України не сформовано парламентську коаліцію відповідно до
статті 83 цієї Конституції;
2) протягом шістдесяти
днів після складення Кабінетом Міністрів України повноважень відповідно до частини
першої статті 115 Конституції України або відставки Кабінету Міністрів України не
сформовано персональний склад Кабінету Міністрів України;
3) протягом тридцяти
днів однієї чергової сесії пленарні засідання не можуть розпочатися.
Рішення про дострокове
припинення повноважень Верховної Ради України приймається Президентом України після
консультацій з Головою Верховної Ради України, його заступниками та головами парламентських
фракцій у Верховній Раді України.
Повноваження Верховної
Ради України, що обрана на позачергових виборах, проведених після дострокового припинення
Президентом України повноважень Верховної Ради України попереднього скликання, не
можуть бути припинені протягом одного року з дня її обрання.
Повноваження Верховної
Ради України не можуть бути достроково припинені Президентом України в останні шість
місяців строку повноважень Верховної Ради України або Президента України».
«Стаття 106. Президент
України:
1) забезпечує державну
незалежність, національну безпеку і правонаступництво держави;
2) звертається з посланнями
до народу та із щорічними і позачерговими посланнями до Верховної Ради України про
внутрішнє і зовнішнє становище України;
3) представляє державу
в міжнародних відносинах, здійснює керівництво зовнішньополітичною діяльністю держави,
веде переговори та укладає міжнародні договори України;
4) приймає рішення
про визнання іноземних держав;
5) призначає та звільняє
глав дипломатичних представництв України в інших державах і при міжнародних організаціях;
приймає вірчі і відкличні грамоти дипломатичних представників іноземних держав;
6) призначає всеукраїнський
референдум щодо змін Конституції України відповідно до статті 156 цієї Конституції,
проголошує всеукраїнський референдум за народною ініціативою;
7) призначає позачергові
вибори до Верховної Ради України у строки, встановлені цією Конституцією;
8) припиняє повноваження
Верховної Ради України у випадках, передбачених цією Конституцією;
8-1) достроково припиняє
повноваження Верховної Ради Автономної Республіки Крим чи органу місцевого самоврядування
у випадку, визначеному цією Конституцією;
9) вносить за пропозицією
парламентської коаліції у Верховній Раді України подання про призначення Верховною
Радою України Прем'єр-міністра України в строк не пізніше ніж на п'ятнадцятий день
після одержання такої пропозиції;
9-1) погоджує подання
Прем'єр-міністра України про призначення Верховною Радою України Міністра оборони
України, Міністра закордонних справ України;
9-2) призначає на
посади та звільняє з посад Голову Антимонопольного комітету України, голів і членів
національних комісій, що здійснюють державне регулювання природних монополій, у
сферах зв'язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг;
10) призначає на посади
та звільняє з посад представників Президента України в регіонах та районах;
11) призначає на посаду
за згодою Верховної Ради України та звільняє з посади Генерального прокурора України;
12) вносить подання
про призначення на посаду та звільнення з посади Верховною Радою України Голови
Національного банку України; призначає на посади та звільняє з посад половину складу
Ради Національного банку України;
13) призначає на посади
та звільняє з посад половину складу Національної ради України з питань телебачення
і радіомовлення;
14) призначає на посаду
за згодою Верховної Ради України та звільняє з посади Голову Служби безпеки України;
14-1) призначає на
посаду та звільняє з посади Голову Служби зовнішньої розвідки України;
14-2) призначає на
посаду за згодою Верховної Ради України та звільняє з посади Голову Державного бюро
розслідувань;
15) зупиняє дію актів
Кабінету Міністрів України з мотивів невідповідності цій Конституції з одночасним
зверненням до Конституційного Суду України щодо їх конституційності;
16) скасовує акти
Ради міністрів Автономної Республіки Крим; за поданням представника Президента України
у відповідному регіоні зупиняє дію рішення Верховної Ради Автономної Республіки
Крим чи органу місцевого самоврядування з мотивів його невідповідності Конституції
України з одночасним зверненням до Конституційного Суду України щодо його конституційності;
17) є Верховним Головнокомандувачем
Збройних Сил України; призначає на посади та звільняє з посад вище командування
Збройних Сил України, інших військових формувань; здійснює керівництво у сферах
національної безпеки та оборони держави;
18) очолює Раду національної
безпеки і оборони України;
19) вносить до Верховної
Ради України подання про оголошення стану війни та у разі збройної агресії проти
України приймає рішення про використання Збройних Сил України та інших утворених
відповідно до законів України військових формувань;
20) приймає відповідно
до закону рішення про загальну або часткову мобілізацію та введення воєнного стану
в Україні або в окремих її місцевостях у разі загрози нападу, небезпеки державній
незалежності України;
21) приймає у разі
необхідності рішення про введення в Україні або в окремих її місцевостях надзвичайного
стану, а також оголошує у разі необхідності окремі місцевості України зонами надзвичайної
екологічної ситуації – з наступним затвердженням цих рішень Верховною Радою України;
22) призначає на посади
та звільняє з посад третину складу Конституційного Суду України;
23) утворює суди у
визначеному законом порядку;
24) присвоює вищі
військові звання, вищі дипломатичні ранги та інші вищі спеціальні звання і класні
чини;
25) нагороджує державними
нагородами; встановлює президентські відзнаки та нагороджує ними;
26) приймає рішення
про прийняття до громадянства України та припинення громадянства України, про надання
притулку в Україні;
27) здійснює помилування;
28) створює у межах
коштів, передбачених у Державному бюджеті України, для здійснення своїх повноважень
консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи і служби;
29) підписує закони,
прийняті Верховною Радою України;
30) має право вето
щодо прийнятих Верховною Радою України законів (крім законів про внесення змін до
Конституції України) з наступним поверненням їх на повторний розгляд Верховної Ради
України;
31) здійснює інші
повноваження, визначені Конституцією України.
Президент України
не може передавати свої повноваження іншим особам або органам.
Президент України
на основі та на виконання Конституції і законів України видає укази і розпорядження,
які є обов'язковими до виконання на території України.
Акти Президента України,
видані в межах повноважень, передбачених пунктами 5, 18, 21, 23 цієї статті, скріплюються
підписами Прем'єр-міністра України і міністра, відповідального за акт та його виконання».
8. Частину п'яту статті 107 викласти у
такій редакції:
«До складу Ради національної
безпеки і оборони України за посадою входять Прем'єр-міністр України, Міністр оборони
України, Голова Служби безпеки України, Голова Служби зовнішньої розвідки України,
Міністр внутрішніх справ України, Міністр закордонних справ України».
9. Доповнити Конституцію
України новою статтею 107-1 такого змісту:
«Стаття 107-1. У регіонах
і районах діють представники Президента України. Представники Президента України
в регіонах координують діяльність представників Президента України в районах.
Представники Президента
України призначаються на посади і звільняються з посад Президентом України.
Представники Президента
України на відповідній території:
1) здійснюють нагляд
за відповідністю Конституції та законам України актів органів місцевого самоврядування
та територіальних органів центральних органів виконавчої влади;
2) координують взаємодію
територіальних органів центральних органів виконавчої влади;
3) спрямовують та
організовують діяльність усіх територіальних органів центральних органів виконавчої
влади та органів місцевого самоврядування в умовах надзвичайного або воєнного стану;
4) здійснюють інші
повноваження, визначені Конституцією та законами України.
Представники Президента
України при здійсненні своїх повноважень відповідальні перед Президентом України,
підзвітні та підконтрольні йому.
Рішення представників
Президента України, що суперечать Конституції та законам України, іншим актам законодавства
України, скасовуються Президентом України.
Особливості організації
та діяльності представників Президента України в регіонах і районах визначаються
законом».
«Стаття 114. До складу
Кабінету Міністрів України входять Прем'єр-міністр України, Перший віце-прем'єр-міністр,
віце-прем'єр-міністри, міністри.
Прем'єр-міністр України
призначається Верховною Радою України за поданням Президента України.
Кандидатуру для призначення
на посаду Прем'єр-міністра України вносить Президент України за пропозицією парламентської
коаліції у Верховній Раді України.
Члени Кабінету Міністрів
України призначаються Верховною Радою України за поданням Прем'єр-міністра України.
Міністр оборони України,
Міністр закордонних справ України призначаються Верховною Радою України за поданням
Прем'єр-міністра України, яке погоджене з Президентом України.
Прем'єр-міністр України
керує роботою Кабінету Міністрів України, спрямовує її на виконання Програми діяльності
Кабінету Міністрів України, схваленої Верховною Радою України».
14. Частину першу
статті 122 викласти
у такій редакції:
«Стаття 122. Прокуратуру
України очолює Генеральний прокурор України, який призначається на посаду за згодою
Верховної Ради України та звільняється з посади Президентом України. Верховна Рада
України може висловити недовіру Генеральному прокуророві України, що має наслідком
його відставку з посади».
«Стаття 132. Адміністративно-територіальний
устрій України грунтується на засадах єдності та цілісності державної території,
децентралізації у здійсненні державної влади, повсюдності та спроможності місцевого
самоврядування, сталого розвитку адміністративно-територіальних одиниць, з урахуванням
їх історичних, економічних, екологічних, географічних і демографічних особливостей,
етнічних і культурних традицій».
«Стаття 133. Систему
адміністративно-територіального устрою складають адміністративно-територіальні одиниці:
регіони, райони, громади.
Умови і порядок утворення,
ліквідації, зміни меж, найменування та перейменування адміністративно-територіальних
одиниць і населених пунктів у межах регіонів визначаються законом.
Регіонами України
є: Автономна Республіка Крим, Вінницька, Волинська, Дніпропетровська, Донецька,
Житомирська, Закарпатська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська,
Луганська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Тернопільська,
Харківська, Херсонська, Хмельницька, Черкаська, Чернівецька, Чернігівська області,
міста Київ та Севастополь.
Статус та адміністративно-територіальний
устрій міста Києва як столиці України та міста Севастополя визначаються окремими
законами України.
Громадою є утворена
в порядку, визначеному законом, адміністративно-територіальна одиниця, яка включає
один або декілька населених пунктів (село, селище, місто), а також прилеглі до них
території».
«Стаття 140. Місцеве
самоврядування є правом і спроможністю жителів громад у межах Конституції і законів
України самостійно вирішувати питання місцевого значення в інтересах місцевого населення
як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.
Органами місцевого
самоврядування громади є відповідно голова громади – сільський, селищний, міський
голова; рада громади – сільська, селищна, міська рада; виконавчий орган ради.
Органами місцевого
самоврядування, що представляють спільні інтереси громад району, є районна рада
та її виконавчий орган.
Органами місцевого
самоврядування, що представляють спільні інтереси громад області, є обласна рада
та її виконавчий орган.
Питання організації
управління районами в містах, а також утворення, реорганізації та ліквідації районів
у містах належить до компетенції відповідних міських рад.
Розмежування повноважень
у системі органів місцевого самоврядування та їх виконавчих органів різних рівнів
здійснюється за принципом субсидіарності.
Органи місцевого самоврядування,
що діють на рівні областей, здійснюють визначені законом повноваження, які, виходячи
з обсягу і характеру завдань, вимог досягнення ефективності та економії, найкращим
чином можуть бути здійснені на цьому рівні.
Особливості організації
місцевого самоврядування в містах Києві та Севастополі визначаються окремими законами
України.
Сільські, селищні,
міські ради можуть наділяти органи самоорганізації населення частиною компетенції
своїх виконавчих органів».
«Стаття 141. Сільські,
селищні, міські, районні, обласні ради складаються із депутатів, які обираються
жителями громад на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного
голосування.
Строк повноважень
сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, депутати якої обрані на чергових
виборах, становить п'ять років. Припинення повноважень сільської, селищної, міської,
районної, обласної ради має наслідком припинення повноважень депутатів відповідної
ради.
Порядок формування
районних та обласних рад повинен забезпечувати представництво громад.
Жителі громади на
основі загального, рівного, прямого виборчого права обирають шляхом таємного голосування
відповідно сільського, селищного, міського голову, який очолює виконавчий орган
ради та головує на її засіданнях. Строк повноважень сільського, селищного, міського
голови, обраного на чергових виборах, становить п'ять років.
Сільська, селищна,
міська, районна, обласна рада, сільський, селищний, міський голова, обрані на позачергових
виборах, здійснюють свої повноваження до обрання нового складу ради, сільського,
селищного, міського голови на наступних чергових виборах.
Чергові вибори сільських,
селищних, міських, районних, обласних рад, сільських, селищних, міських голів відбуваються
в останню неділю жовтня п'ятого року повноважень відповідної ради чи відповідного
голови, обраних на чергових виборах.
Статус сільських,
селищних, міських голів, депутатів місцевих рад та їхні повноваження, порядок утворення,
реорганізації та ліквідації виконавчих органів місцевих рад, їхні повноваження визначаються
законом.
Голова районної ради
обирається зі складу депутатів ради та очолює її виконавчий орган. Районна рада
за поданням обраного голови формує склад виконавчого органу ради.
Голова обласної ради
обирається зі складу депутатів ради і очолює її виконавчий орган. Обласна рада за
поданням обраного голови формує склад виконавчого органу ради».
«Стаття 142. Матеріальною
і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, надходження
місцевих бюджетів, у тому числі місцеві податки і збори, частина загальнодержавних
податків, земля, природні ресурси, що є у власності сільських, селищних, міських
громад, а також об'єкти, що є у власності районних і обласних рад.
Обсяг фінансових ресурсів
органів місцевого самоврядування відповідає повноваженням, передбаченим Конституцією
та законами України.
Витрати органів місцевого
самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються
державою».
«Стаття 143. Органи
місцевого самоврядування та їх посадові особи вирішують питання місцевого самоврядування,
віднесені законом до їх компетенції.
Сільські, селищні,
міські, районні, обласні ради можуть у порядку, визначеному законом, надавати в
межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці статус спеціальної російській
мові, іншим мовам національних меншин України.
Органам місцевого
самоврядування можуть надаватися законом окремі повноваження органів виконавчої
влади. Держава фінансує здійснення цих повноважень у повному обсязі за рахунок коштів
Державного бюджету України або шляхом віднесення до місцевого бюджету у встановленому
законом порядку окремих загальнодержавних податків, передає органам місцевого самоврядування
відповідні об'єкти державної власності».
«Стаття 144. Органи
місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення,
які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Дія рішення Верховної
Ради Автономної Республіки Крим чи органу місцевого самоврядування з мотивів його
невідповідності Конституції України за поданням представника Президента України
у відповідному регіоні зупиняється Президентом України з одночасним зверненням до
Конституційного Суду України щодо його конституційності.
Встановлене висновком
Конституційного Суду України порушення рішенням Верховної Ради Автономної Республіки
Крим чи органу місцевого самоврядування Конституції України є підставою для дострокового
припинення Президентом України повноважень Верховної Ради Автономної Республіки
Крим, органу місцевого самоврядування».
23. Доповнити статтю 151 новою
частиною третьою такого змісту:
«Конституційний Суд
України за зверненням Президента України дає висновок про порушення Конституції
України рішенням Верховної Ради Автономної Республіки Крим чи органу місцевого самоврядування».
ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його офіційного опублікування,
за винятком змін до пункту 28 частини першої статті 85, пунктів 8-1, 10, 16 частини
першої статті 106, статей 107-1, 118, 119, 132, 133, 139 – 144 Конституції України,
які набирають чинності з дня набуття повноважень сільськими, селищними, міськими
головами, місцевими радами, обраними на наступних чергових виборах.
Голова
Верховної Ради України
____________
Немає коментарів:
Дописати коментар