Юрій Збітнєв: Громадянський Конституційний комітет
– це останнє попередження владі…
5 грудня в інформаційному агентстві УНІАН в Києві пройшла
прес-конференція, присвячена необхідності прийняття нової Конституції України на
Конституційній Асамблеї. У ній взяли участь Юрій Збітнєв, Віктор Мусіяка, Олексій
Гарань, Ігор Когут, Анатолій Пінчук, Володимир Горбач та Ігор Коліушко. «Семеро
представників громадянського суспільства», як їх відрекомендував І. Коліушко, зібралися,
щоб привернути увагу громадськості на напрямки, в яких доцільно шукати зміни Конституції.
І щоб ці зміни були в інтересах суспільства, а не окремих політичних сил.
В Конституцію політики
закладають кожний свій інтерес, зазначив Ігор Коліушко. Тому потрібно запропонувати
суспільству технологію прийняття нової Конституції. Таким механізмом, на його думку,
може бути Конституційна Асамблея. Конституційна Асамблея – це робочий орган, який
опрацьовує проект Конституції. І після його схвалення він виноситься на Всеукраїнський
референдум.
Конституційна Асамблея
не має приймати Конституцію, а має її розробити і винести на референдум, вважає
Віктор Мусіяка. Якщо в країні не діє Конституція, то в цій країні немає держави,
сказав Віктор Мусіяка і додав, що розробку і прийняття нової Конституції не можна
довіряти тільки політикам. Але вони також мають брати участь у процесі: «Всі мають брати участь у цьому процесі, тому
що це суспільний процес», – підсумував Віктор Мусіяка.
Громадськість має
здійснювати контроль над тим, що роблять політики, відзначив Олексій Гарань. Він
вважає неможливим допустити, щоб Конституція стала результатом ситуативних рішень
і компромісів в Парламенті. Отже потрібно приймати Конституцію на Конституційній
Асамблеї. Це також може стати своєрідним тиском на політиків. І щоб Конституція
не приймалася політиками «під себе», делегати або депутати Конституційної Асамблеї
не матимуть права 10 років займати посади в органах влади, заявив Олексій Гарань.
Юрій Збітнєв почав
з того, що нагадав присутнім про те, що рівно 71 рік тому – 5 грудня – була прийнята
Конституцію СРСР 1936 року. Він також поділився інформацією, що Віктор Ющенко вирішив
оголосити 2008-й роком Конституції, і відзначив, що в президентській адміністрації
Конституція готується кулуарно. «Громадянський
Конституційний комітет – це останнє попередження владі про те, що процес прийняття
нової Конституції повинен відбуватися з урахуванням інтересів громадянського суспільства».
Нинішній громадянський конституційний комітет, на думку Збітнєва, – це акумуляція
всіх сил громадянського суспільства, щоб прийняти нову Конституцію України громадянами
України.
Три місяці тому Юрій
Збітнєв разом з Громадською Радою України, яку очолює Валентин Халецький, створили
оргкомітет зі скликання Конституційних зборів (або Конституційної Асамблеї). Ця
Конституційна Асамблея повинна запропонувати владі Новий Суспільний Договір, на
основі якого має бути прийнята нова Конституція України. Він нагадав, що такий інститут,
як Конституційна Асамблея, був започаткований ще у 1787 році – це Філадельфійський
конвент. Десятки країн світу через Конституційні збори приймали нову Конституцію.
Юрій Збітнєв каже,
що зустрічався з мерами міст, головами територіальних громад і що вже почали формуватися
ініціативні групи на місцях по скликанню Конституційних зборів. На сьогоднішній
день влада і народ – це абсолютно різні речі. А Конституційна асамблея – це «єдиний механізм, який дасть можливість громадянам
повірити, що це їхня держава і їхня влада». Конституційна асамблея має виконати
роль не тільки інституційного органу з прийняття Конституції, але ще й як механізм
повернення довіри до влади, вважає Юрій Збітнєв.
© «Народний Оглядач», 06.12.2007
Фото «Народного Оглядача»
У Києві створено оргкомітет зі скликання Суверенних
Конституційних Зборів за народною ініціативою
Про це 30 серпня в інформаційному агентстві «Інтерфакс-Україна»
повідомив голова оргкомітету Юрій Збітнєв. На прес-конференції також були присутні
секретар оргкомітету Микола Сенченко та президент благодійного фонду «Біла Криниця»
Сергій Дєєв. Оргкомітет створено з представників низки громадських організацій та
політичних партій, що не беруть участь у позачергових виборах до Верховної Ради
30 вересня.
Юрій Збітнєв нагадав,
що згідно зі статтями 5 і 69 Конституції України громадяни мають право брати участь
у виборах, референдумах та інших формах безпосередньої демократії. До інших форм
безпосередньої демократії відносяться мітинги, страйки, протести, перевороти та
конституційні збори.
На сьогодні ні для
кого не є секретом, що в країні – криза легітимності влади й серйозна політична
криза. Легітимність і законність – різні речі, вважає Юрій Збітнєв. Хоча «легітимність»
з латині й перекладається як «законність», але несе в собі інший сенс. Легітимність
означає довіру народу, яка дає право здійснювати керування державою.
Позачергові парламентські
вибори не вирішать політичну кризу в державі. Тому, на думку Юрія Збітнєва, необхідно
скликати загальнонародні Суверенні Конституцiйнi Збори, для чого у вересні-жовтні
2007 року провести установчу конференцію. На Конституційних зборах пропонується
ухвалити нову Конституцію України з подальшим винесенням її на всенародний референдум.
Суверенні Конституційні
Збори можуть частково перебирати на себе функції парламенту, тобто приймати нові
конституційні закони. Основний закон – це закон про референдум. Оскільки сьогодні
закон про референдум недосконалий, РІШЕННЯ НАРОДУ НЕ БУДУТЬ ОБОВ’ЯЗКОВИМИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
Верховною Радою.
Нова Конституція України
повинна писатися на певних засадах, які мають відрізнятися від радянських засад,
що були раніше, та ліберальних, що є зараз. Юрій Збітнєв пропонує націонал-консервативний
або консервативний підхід, що дає можливість для розвитку держави, коли Конституція
держави, як і сама держава, будується на звичаєвих, традиційних принципах. Тому
в прес-конференції брав участь голова Української Консервативної партії Микола Сенченко,
що увійшов до оргкомітету.
У звичаєвих традиційних
принципах поєднуються влада народу і духовна влада. «Наша пропозиція сьогодні – це скликати Конституційні збори і запропонувати
суспільству Новий Суспільний Договір. За тисячі років залишилися тільки два способи
легітимності влади – це легітимність, яку дає правителю народ, і легітимність, яку
дає релігія», - сказав Юрій Збітнєв.
Новий Суспільний Договір
базується на трьох принципах:
- конституційна мета
держави – зростання корінного населення України та якості його життя (добробуту,
культури, здоров’я);
- персональна відповідальність
вищого керівництва держави за досягнення конституційної мети;
- системний контроль
народу за діяльністю влади.
На питання одного з журналістів, чи є якась реакція
посадовців на цю ініціативу, Юрій Збітнєв відповів: «Ми це не погоджували
з урядовцями. Мова йде не просто про народну ініціативу, а й про вияв безпосередньої
демократії. Ми сьогодні даємо посил громадськості та владі. Ми сьогодні не популяризуємо
жодну політичну партію. Мені не хотілося б говорити про поточну політичну ситуацію
в країні. Політичні протиріччя – це не рівень нашої сьогоднішньої дискусії. Президент
зробив деякі кроки, які виходять за межі конституційного поля і є незаконними, але
вони є легітимними з точки зору інтересів суспільства».
Юрій Збітнєв навів
два приклади. Перший – це конституційний переворот Бориса Єльцина, який своїм указом
ввів Конституцію і двопалатний парламент в Російській Федерації. І другий – це конституційний
переворот у Франції 1958 року, який здійснив Шарль де Голь: «Не лякайтеся слова «переворот». Мова йде про
те, що саме такі дії привели до нового поштовху в розвитку країни. Росія пішла своїм
шляхом. А Франція часів Шарля де Голля отримала нову якість розвитку Французької
республіки. В своїх ініціативах наш Президент не повинен сьогодні зупинятися, а
має діяти далі, але спираючись не на свою Адміністрацію, а спираючись на народні
ініціативи».
© «Народний Оглядач», 31.08.2007
Микола Сенченко і Юрій Збітнєв (справа).
Фото «Народного Оглядача»
НОВИЙ СУСПІЛЬНИЙ
ДОГОВІР
Звернення до лідерів громадських організацій, державних
та громадських діячів, політичних партій
Існуюча політична система — це негласний договір олігархічних
кланів задля хижацького визискування України та її народу. Незалежно від того, де
ситуативно перебувають ці клани — в «коаліції» чи в «опозиції». В них спільні життєві
цінності, що виражаються трьома словами: безвідповідальність, безконтрольність,
безкарність.
Олігархічний Договір
тримається на трьох постулатах:
1. Відсутність сформульованої державної мети. Оскільки
не визначено мети, то немає й відповідальності за її досягнення. Тому владна верхівка не працює на загальнонародну
мету, а займається задоволенням власних амбіцій.
2. Незалежність збагачення владної верхівки від збагачення
народу. Вона живе в закритих
«елітних поселеннях» і розвиває лише «елітну інфраструктуру». Водночас інфраструктура
загального призначення руйнується, земля виснажується та отруюється.
3. Відсутність контролюючих органів. Всі нинішні контролюючі органи — Конституційний
і Верховний суди, Прокуратура, Рахункова палата, Уповноважений з прав людини — призначаються
Президентом і Верховною Радою, тобто тими, кого вони повинні контролювати.
Основні інститути
держави — Верховна Рада, Президент, Кабінет Міністрів, Конституційний суд, Прокуратура
— дискредитовані в очах української громадськості та світової спільноти безвідповідальними
діями владної верхівки. Конституція України стала розмінною монетою в політичних
торгах і постійно порушується вищими посадовими особами держави. Політична реформа
та позачергові вибори до Верховної Ради України здійснені за межами конституційного
поля, тож є нелегітимними й антинародними по суті й по формі. Політичні партії поставлені
в безвихідне становище і змушені брати участь у виборчій кампанії, розуміючи , що
її результати не вирішать кризових явищ у суспільстві.
«Олігархічний договір»
ігнорує інтереси суспільства. За 16 років його чинності вимерло 6 мільйонів українців,
ще стільки ж втекло за кордон. На звільнену від корінного населення територію в’їхало
5 мільйонів іноземних мігрантів. В Україні нестримно зростає кількість техногенних
аварій, поширюються епідемії туберкульозу та СНІДу, знижується рівень суспільної
моралі, зростає смертність серед молодих людей. Натомість невпинно зростає кількість
мільйонерів та мільярдерів.
«Олігархічний договір»
передбачає суспільство лише в ролі біомаси, дешевої робочої сили і органів для трансплантації.
Цей договір буде дійсний доти, доки суспільство
не укладе новий договір. Він має бути повним запереченням наведених вище «трьох
олігархічних постулатів».
Тому ми — громадські діячі, лідери політичних партій
та громадських об’єднань, стверджуємо, що в Україні відсутня законодавча влада,
а діяльність судової та виконавчої гілок влади дестабілізована й дискредитована.
На підставі 5-ї і 69-ї статей Конституції України ми ініціюємо проведення загальнонародних
Конституційних Зборів, які приймуть нову Конституцію України згідно з Новим Суспільним
Договором, що базується на трьох принципах Реформації держави:
1. Конституційна МЕТА ДЕРЖАВИ: зростання кількості корінного населення та
якості його життя. Критерій наближення до мети — Національний індекс людського розвитку,
який містить у собі Індекс людського розвитку ООН (тривалість життя, рівень освіти,
реальні доходи на душу населення) та індекс народжуваності. Він розраховується і
оприлюднюється щоквартально разом з іншими стратегічно важливими показниками.
2. ПЕРСОНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ всього вищого керівництва за результати своєї
діяльності — власними майном, свободою і життям. Президент обирається всенародно,
має найбільші повноваження і несе персональну відповідальність власними майном і
свободою за виконання державою конституційної мети. Відновлюється смертна кара за
економічні злочини в особливо великих розмірах. Президент і вся владна верхівка
збагачуються лише разом з українським народом. Власність, отримана на прямому чи
посередньому зубожінні суспільства, визнається ганебною і злочинною. Недоторканою
є тільки суспільно визнана правильна (чесна) власність. Вона створюється лише внаслідок
збагачення суспільства або ж законно успадковується, якщо раніше була чесною. Ганебна
власність підлягає легалізації шляхом компенсації суспільству заподіяних збитків
у визначений законом термін.
3. НАРОДНИЙ КОНТРОЛЬ за діяльністю держави. Головний контролюючий орган
— Конституційно-ревізійна палата, що поєднує функції Конституційного суду, Рахункової
палати і Центральної виборчої комісії. Голова КРП обирається всенародно і несе персональну
відповідальність за виконання своєї функції. Кожний громадянин України знає Конституцію
і зобов’язаний її захищати в законному порядку. З цією метою постійно здійснюється
широка юридично-просвітницька робота, узаконюється право громадян України на самозахист
за допомогою короткоствольної вогнепальної зброї.
Ми звертаємось до лідерів громадських організацій і
політичних партій, державних і громадських діячів з пропозицією підписати цей НОВИЙ
СУСПІЛЬНИЙ ДОГОВІР, що визначить якісно новий рівень відносин між владою і суспільством,
забезпечить ефективну розробку і прийняття Конституційними зборами нової Конституції
України. Суб’єкти політичної діяльності, що не підтримають Новий Суспільний Договір,
автоматично вважаються прихильниками Старого Олігархічного Договору.
Ми пропонуємо прихильникам НОВОГО СУСПІЛЬНОГО ДОГОВОРУ
у вересні — жовтні 2007 року провести установчу конференцію і визначити механізм
обрання делегатів Суверенних Конституційних Зборів України, регламент підготовки
та прийняття нової Конституції та таких конституційних законів:
- Національна доктрина
- Стратегія національних
інтересів
- Про всеукраїнський
референдум
- Про персональну відповідальність
вищих посадових осіб
- Про реституцію церковного
майна і власності
- Про націоналізацію
та реприватизацію стратегічних підприємств
- Про легалізацію ганебної
власності
- Про фінансово-кредитну
систему
- Про землю
Прийнята Конституційними
зборами нова Конституція України виноситься для вияву народної волі на всеукраїнський
референдум згідно з новим Законом про всеукраїнський референдум.
Наша доля — в наших руках.
Серед нас немає перших чи останніх — ми рівноправні
в прийнятті рішень.
Оргкомітет Суверенних Конституційних Зборів України
Київ, 30 серпня 2007
р.
Опубліковано в газеті
Верховної Ради України
«Голос України» 05 вересня 2007 року
© «Народний Оглядач», 31.08.2007
Фото: Емблема руху за Новий Суспільний Договір
//sd.org.ua/news.php?id=12474
05.12.2007 Володимир Горбач. Декларація Громадянського Конституційного комітету
17.10.2007 Володимир Горбач.
Продовження політичної кризи чи Конституційна асамблея
2 коментарі:
26.02.2008
ГРОМАДСКИЙ КОНСТИТУЦІЙНИЙ
КОМІТЕТ
вітає наміри Президента України вирішити у наступному році проблему конституційної кризи че
Громадянський конституційний комітет вітає наміри Президента України вирішити у наступному році проблему конституційної кризи через підготовку та ухвалення нової редакції Конституції України.
Сьогодні провести успішну конституційну реформу без широкого громадського обговорення та безпосередньої участі політично незаангажованих експертів неможливо. Адже саме громадяни мають сформувати суспільне замовлення на нову Конституцію. Нову редакцію Конституції мають створити не політики, а громадянське суспільство через своїх повноважних представників. Саме громадяни України мають бути дійовими особами конституційного процесу, саме вони, як засновники держави, мають зафіксувати свої права й обов’язки, виробити правила власної самоорганізації, принципи організації системи управління державою та загальні рамки для діяльності політиків. Тільки у такому разі Конституція буде ефективною – її будутуть дотримуватися усі, і політики, і громадяни.
Разом з тим, заявлені плани Президента щодо Національної конституційної ради можуть викликати непередбачену реакцію політичних опонентів. Щирість намірів Президента може потрапити під підозру громадськості через плутанину й принципове не розрізнення конституційної комісії (ради) і конституанти (асамблеї). Національна конституційна рада, уповноважена Президентом на розробку тексту проекту нової редакції Конституції, не просто не зможе, але й не повинна підміняти собою конституанту – орган установчої влади, прямо уповноважений для цього народом. Національна конституційна рада за своїм форматом не може взяти на себе роль конституанти, яким би не було в ній представництво, оскільки вона буде лише дорадчим органом при Президенті. Під критику не змістовного, а політично заангажованого характеру потрапить і текст проекту Конституції, яким би чудовим він не був.
http://www.spa.ukma.kiev.ua/article.php?story=20080226151918838
Школа політичної аналітики
(Олексій Гарань)
22 апреля 2011 | Сергей Деев
Механизм "конституционного переворота"
в Украине запущен.
http://h.ua/story/327455/
Дописати коментар