середу, 14 травня 2014 р.

Заява Координаційної ради Громадянської Асамблеї України з приводу теперішньої кризи та в зв’язку з проведенням круглого столу національної єдності 2014


В результаті фактичної агресії з боку Російської Федерації та диверсійної діяльності спецслужб РФ, антидержавної злочинної діяльності режиму Януковича, помилок та непослідовних й несистемних дій теперішньої влади, а також системних помилок в державному будівництві з моменту отримання Україною статусу незалежної держави, Україна вперше в свої історії опиналась в стані локального збройного конфлікту, який має ризики набуття ознак громадянської війни.

В цих непростих умовах, підтримуючи ідею проведення круглого столу національної єдності, Координаційна Рада Громадянської Асамблеї України, сподівається, що це буде відкритий щирий діалог о проблемах в суспільстві і державі та о загрозах та викликах, що стоять перед ними та о шляхах їх подолання.

Тому Координаційна Рада Громадянської Асамблеї України звертається до учасників цього діалогу та до Верховної Ради України і Уряду з пропозицією:

На думку учасників Громадянської Асамблеї України саме відсутність надійного фундаменту для будівництва української держави й нерозуміння так званими «елітами» сутності та функцій держави й призвела до перманентної соціально-політичної кризи, яка вже стала катастрофічною.

А таким фундаментом має бути Конституція.

Конституція – це основні правила співжиття, що схвалюються й дотримуються суспільством, і на базі яких розвивається держава. Ці правила мають спільно виробити громадяни України. Саме через те, що громадяни України були фактично відсторонені від процесу ухвалення Конституції та участі в реальному будівництві держави й призвело до теперішніх катастрофічних наслідків. Й зараз Україна потребує не чергових змін до Конституції, ухвалених парламентом, який обирався під час диктатури Януковича, а нової Конституції – не компромісу кланів, а справжнього нового суспільного договору.

Конституція має гарантувати свободу особи і народу та реалізувати запит громадян на становлення й розвиток української держави. Саме тому нова Конституція має бути розроблена не Президентом, не Урядом і ухвалена не Верховною Радою чи маніпулятивним референдумом, а виключно Конституційними Зборами – спеціальним виборним установчим органом, який має заснувати нову республіку, державу громадян.

Ми пропонуємо розглянути та втілити пропозицію про термінове проведення Конституційних Зборів для ухвалення нової Конституції.

Такий варіант ухвалення Конституції:
  • створює найбільш конструктивні та ідеалістично-патріотичні мотивації для тих хто її ухвалюватиме та мінімізує деструктивні мотивації щодо використання зміни Конституції для реалізації поточних корисливих інтересів діючих політиків;
  • в теперішніх умовах нівелює аргумент щодо непроведення конституційної реформи чи про не дослуховування до Півдня та Сходу, надаючи можливість обрання до Конституційних Зборів прихильників федеративного устрою та російської мови, тощо, за умови реальної їх підтримки громадянами;
  • сам факт виборів делегатів КЗ, в яких є лише державотворча мотивація і відсутні корисливі мотивації, як для кандидатів так і для виборців, є чинником згуртування української політичної нації;
  • дозволяє ВР, КМУ та Президенту зосередитись на вирішенні оборонних та соціально-економічних проблем.

Він може бути зреалізований зараз наступним чином:

Верховна Рада терміново розпускає тимчасову комісію з розробки змін до Конституції та ухвалює закон Про Конституційні Збори.

Цей закон визначає Конституційні Збори України як орган представництва народу щодо визначення або уточнення засад конституційного ладу в Україні при підготовці нової редакції Конституції України чи внесенні змін до неї й передбачає що делегати цих Зборів обиратимуться прямими виборами по регіональних багатомандатних виборчих округах на основі відносної більшості та не матимуть права претендувати на обрання главою держави, а також народними депутатами України, на призначення членами вищого органу виконавчої влади, керівниками центральних органів виконавчої влади, а також суддями України протягом п’яти років після затвердження нової редакції Конституції України, підготовленої Конституційними Зборами України за їх участі.

Окремим рішення має бути оформлені зобов’язання Верховної Ради України затвердити за чинною процедурою внесення змін до Конституції текст нової редакції Конституції, що ухвалять Конституційні Збори, а також неможливість ініціювати нові зміни до Конституції Президентом України, обраним на цих виборах.

Самі вибори, враховуючи велику ступень суспільної напруги можуть бути поєднані з другим туром виборів Президента України.

Ми пропонуємо почати з початку та ліквідувати корені теперішньої кризи та надати врешті решт громадянам України самим визначити своє майбутнє та збудувати СВОЮ ДЕРЖАВУ!

14 травня 2014 року
http://gau.org.ua/node/657



05.07.2012 Заява Координаційної ради Громадянської Асамблеї України з приводу подій навколо ухвалення законопроекту №9073 
22.03.2012 IV Форум Громадянської Асамблеї України «Криза демократії в Україні. Позиції громадянського суспільства». Громадянська Конституційна Асамблея 
18.03.2012 Положення про Громадянську Конституційну Асамблею (проект) 
23.02.2012 Громадянська Асамблея України закликає надати право писати Конституцію народу 
01.02.2012 Заява Оргкомітету Громадянської Асамблеї України з приводу Указу Президента України про Питання формування та організації діяльності Конституційної Асамблеї 
29.12.2009 Проект Закону України Про порядок підготовки і затвердження нової редакції Конституції України 
09.04.2009 Резолюція ГАУ 2009: Дія громадянського суспільства в умовах державної кризи 
21.06.2008 Резолюція ГАУ 2008: Нова Конституція: позиції громадянського суспільства 
29.04.2008 Повернемо Україну народу! 
24.07.2007 Резолюція ГАУ 2007: Політична криза: позиції громадянського суспільства
  

Немає коментарів: