четвер, 14 січня 2010 р.

Юлія Тимошенко і новий шлях України: система реформ - система модернізації


Доброго дня, високошановні керівники і представники дипломатичних представництв, шановні експерти, аналітики, політологи, представники засобів масової інформації!

Сьогодні ми зібралися в цій залі, де присутні дійсно сотні представників як українських, так і закордонних ЗМІ, люди, які можуть оцінити, в якому стані сьогодні знаходиться держава і як нам рухатися вперед. І саме наша зустріч в цей знаковий для України час, в час президентських виборів, присвячена тому, щоб зрозуміти, де знаходиться Україна сьогодні, якій її шлях, які результати ми можемо досягти за період з 2010 до 2015 року. І сьогодні як кандидат у Президенти я хотіла б саме такі оцінки, прогнози дати і цілі поставити.

Розпочати хочу з того, що на багаточисельних зустрічах з людьми, які я сьогодні проводжу на Заході, Сході, в Центрі України, де збираються десятки і сотні тисяч людей, я дуже добре розумію, що за весь час незалежності України, за всі 18 років, люди, які споживають послуги влади, які живуть і героїчно долають свої повсякденні життєві проблеми, всі однаково розуміють одне, що за 18 років все, що робили лідери нації, політики, політичні сили, партії, все це не було дорогою до храму. Ця дорога не вела до саме тих цілей, які має кожна родина і кожна людина.

І сьогодні кожен хоче зрозуміти, чому ця дорога не була дорогою до храму, а чому вона була поки що в той тупик, з якого мало хто бачить вихід. Проблема, на мій погляд, одна, що щасливо можуть жити народи, люди, родини тільки в тих країнах, де є баланс, гармонія, де дійсно панують свободи людей, і там, де можна відчувати, що країна і люди розвиваються вільно. Це демократичне суспільство, справедливе суспільство, суспільство із справжньою соціальною, ринковою економікою.

Що будувала Україна 18 років? І я думаю, що сьогодні також на цю тему сперечань немає, тому що, починаючи з середини 90-х років жоден лідер країни разом з оточенням не жив, не працював і не творив для людей. Як правило, розбиралися з головним: з власністю держави, ресурсами, надрами, майном. Тому що Україна, яка вийшла з пострадянських часів, дійсно мала сектор державної власності, сектор державних ресурсів. І тому саме лідери країни разом з політиками і політичними силами займалися виключно одним – розподілом цієї власності між собою. І тому за останні роки, починаючи з 90-х, сформувалася в Україні давно відома форма правління – олігархії з усіма складовими речами, там, де декілька родин, які мали можливість доступу до державних ресурсів утворили великі конгломерати, забезпечені своїми ЗМІ, силовими структурами, своїми судами, вибачте, і всім, що може утримувати владу і використовувати владу як додатковий ресурс для збагачення.

І можу вам сказати, що внаслідок цієї політики за всі останні роки кожен громадянин в Україні недоотримав десятки мільйонів доларів саме тому, що ресурси країни нараховувалися такими баснословними цифрами, яких було б достатньо для того, щоб трансформувати економіку, перебудувати і модернізувати, реформувати кожен сектор життя. Цього не сталося, тому що ресурси країни були переведені не в ту власність, не по тому напрямку і не для тих цілей.

Сьогодні потужна розгалужена олігархія незалежно від того, що під час помаранчевої революції була зроблена спроба змінити цей устрій, продовжує жити, знову генерувати свої потужності і продовжує процвітати. І наше завдання – зробити так, щоб нарешті змінилася ця ситуація і щоб кожна людина відчула, що вона живе в іншій країні. І саме тому я хотіла б, розуміючи цю ситуацію, при якій нормальний розвиток демократії, свободи слова, нормальний розвиток системи правосуддя, чесне, справедливе й ефективне використання ресурсів і майна держави при такій ситуації є неможливим, і я хочу на цьому наголосити.

Я також можу сказати сьогодні, що є два шляхи розвитку держави. Один шлях – це нове відновлення і посилення олігархії як форми правління, ставлеником якої сьогодні, безсумнівно, є пан Янукович як їх єдиний кандидат в Президенти, починаючи з 2004 р. Інший шлях – це шлях становлення незалежної демократичної держави з усіма інституціями демократичної країни.

І саме зараз для того, щоб ми мали визначитися, як наш шлях мусить розвиватися, я хотіла б почати з головного. Я вірю в Україну і вірю в те, що правильно поставлені пріоритети, правильно підібрані інструменти їх втілення в життя, правильно побудована політична й організаційна робота, реформи можуть реально змінити ситуацію і можуть країну вивести зовсім на нові обрії.

Тому розпочну я з того, що ми сьогодні мусимо на найближчі 5 років визначити головні пріоритети держави. Саме пріоритети, а не безліч цілей, які завжди ставили і не втілювали в життя. І як кандидат в Президенти я хочу зараз ці 5 пріоритетів чітко назвати.

Перший пріоритет, який я вважаю, дійсно, головним, за який і може проводитись потім вся інша трансформація. Це якраз мета. Що ми зможемо з вами поміняти радикально шлях розвитку країни. Прибрати олігархію, яка сьогодні панує в нашому суспільстві, прибрати її остаточно, раз і назавжди, і побудувати новий шлях, нову країну, новий розвиток і новий напрямок – це побудова демократичної, солідарної, справедливої країни, яка буде невід’ємною частиною європейської спільноти. І я вірю, що цей перший пріоритет, якщо ми досягнемо, то країна почне мінятися щотижнево.

Другий пріоритет, який я хотіла би визначити і який буде мати кількісні характеристики. Ми знаємо, що в світі позиція і статус держави, в тому числі, вимірюється інтегрованим показником – індекс людського розвитку. Це все, це 120 параметрів, починаючи від розвитку культури, духовності, інституцій, екології, завершуючи створенням достойного інвестиційного клімату, правильно працюючих всіх систем держави. Саме інтегрований показник індексу людського розвитку і може задати той напрямок, який можна буде кількісно і якісно осягнути. Сьогодні Україна на 85-му місці в світі за індексом людського розвитку. Я вважаю, що якщо по всім 120 напрямкам ми відпрацюємо предметні, чіткі і дієві кроки, то за 5 років, коли я планую бути Президентом, я ставлю завдання, вірю в це завдання, і буду системно працювати для того, щоб це завдання стало реальністю. Я хочу, щоб Україна, яка має прекрасні ресурси, увійшла в тридцятку країн світу за інтегральним індексом людського розвитку. І це - другий пріоритет, який я хочу визначити. Кожне міністерство, кожний орган влади в межах показників індексу людського розвитку буде мати свої завдання, цілі, як кількісні, так і якісні. І кожен керівник будь-якого рівня буде відповідати щомісячно щодо досягнення цих показників. 

І ми будемо кожен рік звітувати суспільству про те, як рухається вся система реформ, вся система модернізації і перетворень для того, щоб Україна за 5 років увійшла у 30-ку найсильніших країн світу.

Третій пріоритет, який я хотіла би визначити, і підкреслити, що їх всього 5, їх небагато. Третій пріоритет, він є сутністю розвитку держави, і він є основою для зміцнення політичного суверенітету. Це - енергетична незалежність держави. Я ставлю перед собою і перед країною завдання: за 5 років досягнути найвищого рівня енергетичної незалежності держави, забезпечивши всі ключові напрямки розвитку енергетики країни.

І я знаю сьогодні інструменти, механізми, і всі необхідні інвестиційні проекти, які можуть привести Україну за 5 років до максимального рівня енергетичної незалежності, тим самим, зміцнивши наш політичний суверенітет, ствердивши Україну, як вільну, незалежну державу, яка може, до речі, розвиватися динамічно і успішно.

Наступний, 4-й пріоритет, який я бачу як майбутній Президент, цей пріоритет консолідований, і він говорить про те, що є серцем того, що очікують люди. І я вірю в те, що 4-й пріоритет, це створення за 5 років найсучаснішої в Східній Європі системи медицини, науки і освіти, це і буде той 4-й пріоритет, який якісно змінить життя кожної людини, тому, що сьогодні по всім цим напрямкам за 18 років Україна не пройшла жодного суттєвого, значимого кроку.

І останній, 5-й пріоритет, на якому я хотіла би сконцентрувати увагу, це те, що Україна обов'язково буде членом Європейського Союзу, європейської спільноти. І для мене це є пріоритетом, тому, що Україна була, є і залишається потужною європейською країною. І коли у нас як в європейській країні вже були університети і найкращі бібліотеки, в ключових країнах Європейського Союзу навіть близько про це не думали. Україна має найбільш глибинні європейські корені. І тому вся наша діяльність буде складатися з двох складових для виконання цього пріоритету.

Перше – ми будуємо Європу в України. І це значить глибинні, системні, осмислені перетворення, які дійсно можуть показати і собі, і світу, що Україна може ставати демократичною державою з соціальною ринковою економікою, з відкритістю і з повним налагодженням роботи всіх інституцій. Перший крок до виконання цього пріоритету, це побудова Європи в Україні.

Другий пріоритет - ми крок за кроком рухаємося до інтеграції в Європейський Союз. Протягом року, я ставлю завдання підписати Угоду "Про політичну асоціацію між Україною і Європейським Союзом". І друге, я переконана, що ми також сформуємо всі необхідні передумови для створення зони вільної торгівлі між Україною і Європою. І далі, я буду робити все, для того, щоб за той термін поки я буду перебувати на посаді Президента, Україна стала членом Європейського Союзу. Я знаю, що ці п’ять пріоритетів, які сьогодні так лаконічно і ємко можна висловити, вони потребують досить професійної і системної праці, вони потребують професійного Уряду, вони потребують всього того, чого 18 років не мала наша держава. Але в той же час, це і повноцінна, фундаментальна оцінка, від чого ми сьогодні відштовхуємося, з чого ми сьогодні починаємо. І саме тому я як Прем’єр-міністр замовила Національній академії наук України спеціальну оцінку соціально-економічного стану України і те, з чого ми сьогодні починаємо. Це – національна доповідь. І я хотіла б, щоб ми звернули увагу, що це фундаментальна праця, яка зроблена Урядом разом з Академією наук України, яка дає оцінку кожному параметру, а саме головне – намічає ті головні риси і ознаки наших дій, які ми мусимо робити, щоб за інтегрованим індексом людського розвитку вийти в 30-ку найсильніших країн світу. Саме така праця, а це дійсно праця, зроблена для того, щоб до реформування кожної клітини нашого життя підходити фахово і фундаментально.

І зараз, спираючись на ці пріоритети, я хотіла б трошки пояснити ключові реперні точки, які є в кожному напрямку таких реформ і, в першу чергу, ми мусимо усвідомити, що для досягнення цих пріоритетів ми мусимо побудувати правильну систему влади в Україні, ми мусимо побудувати відповідальну владу, повністю впорядковану за функціями і призначенням кожної гілки влади. І думаю, що знову ми починаємо з того, що політика мусить бути раз і назавжди позбавлена політичних впливів політизованої української олігархії. Ми розділимо це і ми поставимо олігархію на місце там, де вона мусить бути, а мусить вона бути пересічним бізнесом, який живе і працює за загальними правилами, мусить бути однією із бізнес-структур, а не однією із систем управління і впливів на політику. 

І саме тому я хотіла б сказати, що відповідальна влада, порядок у владі і повністю зміцнення всіх інституцій, мусять в тому числі починатися із прийняття нової Конституції України або внесення суттєвих фундаментальних змін в існуючу Конституцію.

І я вважаю, що основа хаосу була покладена у 2005 році, коли були проголосовані зміни до Конституції, і коли Конституція по суті стала просто розбалансованим, несистемним, фрагментарним документом, який зруйнував систему влади, не замінивши нічим іншим. І сьогодні в цій мутній воді продовжує посилюватися і зміцнюватися, на жаль, та олігархія, від якої ми хотіли позбавитися в 2004 році. І коли ми говоримо про нову Конституцію України, ми говоримо про чітке визначення, якою мусить бути країна, з парламентською чи президентською формою правління. І це значить, що починати нам потрібно або з великого масштабного опитування людей, що більш чітко і зрозуміло лягає на свідомість, світогляд, на душу кожного українця і, з іншого боку, ми мусимо також розраховувати і на можливість проведення референдуму.

Народ може сказати і мусить сказати: "Україні потрібна правильно вибудована системна президентська влада або так само чітко і зрозуміло вибудована парламентська форма правління". Я підпорядкуюсь рішенню народу і будемо пропонувати ту Конституцію, яка буде відповідати очікуванням українського суспільства.

Але за будь-яких обставин нам потрібно декілька ключових речей, без яких реформи в Україні стають неможливими. І я бачу в системі реформування влади, в системі нової Конституції перший крок – це реформа системи судочинства. Поки ми з вами не зможемо зробити суд правосудним, професійним, незалежним, ми не зможемо зробити достойний інвестиційний клімат в країні, ми не зможемо захистити права, свободи кожної людини.

І зараз, говорячи про це, я хочу зосередитися всього на декількох позиціях в цьому напрямку. В судовій реформі я бачу лише дві складові. Перша складова – вільний доступ громадян України до суду без будь-яких фінансових, організаційних, правових обмежень. Людина мусить шукати захист своїх прав виключно у суді, і тому без грошей і з будь-якого питання, з яким вона стикається з точки зору руйнації своїх прав, в тому числі і звернення щодо порушення кримінальних справ проти чиновників, які порушують закон, це мусить бути невід’ємною частиною судової реформи.

Друге, що я бачу як ключовий елемент, без якого неможливо – це кожний суддя може і мусить нести невідворотну відповідальність за прийняття свідомо неправосудного рішення. Сьогодні це - ракова пухлина українського судочинства. Судді приймають на корупційній, заангажованій основі неправосудні рішення і не несуть за це ніякої суттєвої відповідальності.

І тому я буду робити ставку саме на цьому аспекті. І це значить, що ми приймемо закон про спеціальне формування дисциплінарних комісій, в які будуть входити представники громадськості і яким буде надано право розглядати за поданням всіх учасників процесу якраз питання правосудності або неправосудності прийнятих рішень, і стягнення на суддю, починаючи від штрафів, і закінчуючи його звільненням з посади. Такі дисциплінарні комісії будуть незалежні від жодної гілки влади. Включаючи і саму систему правосуддя. Ми маємо такий законопроект, і він буде прийнятий одразу після перемоги на президентських виборах.

І друга точка, на яку я хочу звернути увагу в побудові чіткої, прозорої і, дійсно, демократичної влади – це засоби масової інформації. Треба припинити хибну практику в Україні, коли олігархія, яка має політичну владу, абсолютну економічну владу, яка має впливи на всі силові структури, прямо володіє центральними каналами телебачення, без будь-яких правил і обмежень, впливаючи на журналістську політику, впливаючи на формування інформаційного поля. Таким чином, вони, по суті справи, кожен раз відроджують свою владу, кожен раз повністю руйнують свідомість людей і відчуття у людей реальності, що відбувається в країні. Тому мій шлях – це громадське телебачення і радіомовлення в самому широкому контексті, на який тільки здатна Україна, починаючи сьогодні з центральних каналів, УТ-1, обов’язково обласні телеканали, які мусять стати, можливо, першими і вільними від будь-якого адміністративного впливу, і закінчуючи створенням тих каналів, які будуть до кожної людини мати доступ, і які будуть формуватися на основах громадського телебачення і радіомовлення. Без свободи слова, так, як і без системи правосуддя, я не бачу побудови вільної країни, я не бачу побудови реформованої, демократичної країни. І якщо хтось сьогодні говорить, що в Україні досягнута повна свобода слова, я хочу це спростувати. Ми на правильному шляху. І частково ми здобули свободу, але ми не завершили цю справу, і нам треба рухатися вперед.

Я також знаю ще одну позицію, яка сьогодні є важливою для того, щоб влада почала жити, функціонувати на користь держави і людей. Кожен чиновник, кожен міністр, Президент, будь-хто, депутат, зобов’язаний бути підконтрольним і відповідальним. Сьогодні саме відсутність цих позицій руйнує владу в Україні, тому що абсолютна влада, на жаль, абсолютно аморальна. Тому наше завдання з вами побудувати все, щоб влада була підконтрольною, побудувати систему, де кожен буде звітувати і нести відповідальність.

Я знаю, що для нас один з головних напрямків є ефективне місцеве самоврядування, фінансова незалежність, бюджет кожного села, селища, міста, самостійний, спланований за нормативами, виконавча влада, яка мусить бути у кожного органу місцевого самоврядування, а не зведена зверху. Це і є запорука того, що громади і будуть в основі розквіту країни.

Я знаю, що ми зможемо побудувати місцеве самоврядування таким, як воно мусить бути. І депутати Верховної Ради, і депутати місцевих рад, по-перше, мусять бути вдвічі скорочені, стільки дармоїдів країні просто не потрібно. А з іншого боку, вони мусять обиратися за відкритими списками, для того, щоб люди бачили свого депутата в обличчя.

Я хочу також зосередити вашу увагу на тому, що розвиток головного пріоритету, це розвиток наукоємних галузей, це є теж головне, що мусить бути в основі нашого життя - нанотехнології, біотехнології, ракетно-космічна, авіабудівна галузі, інформаційні технології. Це те, в чому Україна була сильна з перших днів отримання незалежності. Ми мусимо вивести країну на перші позиції в цих питаннях.

Я знаю, що енергетична незалежність для нас була і залишається сутністю нашої свободи. І тому вугільна галузь і ставка на неї, переведення використання з газу, безумовно, на вугілля, на атомну енергетику, побудова власного ядерно-паливного циклу, і до 2012 року побудова заводу з виробництва власного ядерного палива, це наші з вами кроки.

А крім того, ми говоримо про те, що Україна, і я про це перший раз говорю, може власним видобутком газу і нафти розв’язати всі свої проблеми, і забезпечити всі свої потреби. Це значить, що шельф Чорного моря, шельф Азовського моря, який мені вдалося відняти у олігархії і повернути людям, може розроблятися протягом 5 років і дати Україні повну енергетичну незалежність і самодостатність.

Крім того, я переконана, що звільнення з 1 січня від податків всіх підприємств, які займаються виробництвом відновлювальних, альтернативних джерел енергії за 5 років приведе Україну до того, що ми будемо мати в балансі України не менше 15% відновлювальних джерел енергії. Я знаю, що це той шлях, який також покращить екологію України.

Інвестиційний клімат, який був закритий всі 18 років, інвестиційний клімат, тому що олігархія не терпить конкуренції. Вона створила перешкоди, через які жодний іноземний інвестор не може перестрибнути. І тому, наше завдання - це зняття всіх корупційних організаційних перешкод для входження великих інвестицій в Україну. І з цього року, ми розпочинаємо введення нового порядку для депресивних територій, які будуть переформатовані в території перспективного розвитку. Звільнення від податків на 10 років, крім податку на доходи фізичних осіб і крім податку на землю для виробництва товарів на експорт з окремим митними територіями.

Ми будемо визначати в кожній області таку територію і будемо її розвивати за чіткими, зрозумілими, довгостроковими правилами. А крім того, на 10 років ми звільняємо від податків все обладнання і технології, які завозяться в Україну, альтернативи яким немає в Україні. Для того, щоб можна було розбудовувати добрий інвестиційний клімат, податки, які сьогодні існують у кількості будуть зменшені втричі. Те, що стосується податку на додану вартість, ми вивчимо досвід найсильнішої країни світу – США, які не мають податку на додану вартість. Ми будемо вивчати, як захистити наш бізнес від податкових поборів. Я знаю, що Україна як транзитна держава зможе за рік побудувати, розробити генеральний логістичний план країни. Ми мусимо побачити саме на базі такого генерального плану, як Україна вписується в загальносвітовий простір і розвинути всі транзитні можливості держави. Транзитні можливості держави - це наш пріоритет, наш національний інтерес.

І не можу не сказати про те, що не можна уявити України без розвитку аграрного сектору. В кризу в 2009 році ми вийшли на третє місце у світі за експортом зерна, на четвертому місці - Росія. І це політика держави, поєднана з правильною, чітко організованою роботою аграріїв, і тому ми зробимо тільки два кроки на посилення.

Крок перший – ми зробимо доступною землю для тих, хто на ній живе, її обробляє, земля мусить належати їм. І друге – напрямок, який пов’язаний з фінансуванням аграрного сектору через довгострокові кредити, через кредити без суттєвих застав під страховку, і через кредити, які будуть даватися не більше, ніж під 5% річних, в тому числі для бізнесу, ми будемо переходити на ті ставки по кредитах, які співставні з країнами ЄС. Я знаю, якщо ми нашим аграріям дамо такий гарантований доступ до кредитів, через спеціально створений Державний аграрний банк, який зараз я завершую формувати, ми будемо мати Україну не просто як аграрну державу, а ми повернемо їй славу житниці світу, це наш пріоритет і наша основа.

І крім того, ми зможемо поставити село на ноги, ми зможемо створити правильну соціальну сферу села. Я думаю, що все, що пов’язано з бізнесом і все, що пов’язано з розвитком інвестицій, було, є і завжди буде нашим пріоритетом. Я знаю, що подолання бідності, соціальної несправедливості в країні базується на розквіті економіки, на потужних інвестиціях, на розвитку країни. І тому я хочу ще раз засвідчити всім людям, які мене зараз чують: я не допущу доведення ні пенсіонерів, ні працюючих людей, ні родин до тієї межі бідності, до якої довела їх олігархія. Саме тому, що продаючи товари за світовими цінами, олігархія платить людям заробітну плату в 4-6 разів нижчу світової, і нам потрібно поновити справедливість.

В Україні 12 млн. людей, які мають на основі ваучерної приватизації міноритарні акції, дрібні міноритарні акції мають і інвестори. В Україні буде захищена міноритарна акція і всі, хто нею володіють, включаючи 12 млн. людей, включаючи інвесторів, будуть мати свої дивіденди гарантовано, причому, на базі закону, а краще – на базі Конституції. Ми знаємо, що сьогодні пенсії в світі становлять від 60 до 70% середньої зарплати, так само будуть мати українці. І діти війни будуть захищені так, як вони мусять бути захищені.

Я знаю, що ще одне питання, яке повністю вплітається в подолання бідності в країні – це доступ людей до житла. Ми відкриваємо і робимо її масштабною – програму "Територія якісного життя", яка складається з перебудови, генеральної перебудови, міст нашої держави. Крім того, включення Державної іпотечної установи, іпотечного кредитування для забезпечення кожної родини доступним житлом. Цю програму для пільгових категорій ми почали в цьому році. Ми будемо продовжувати і давати людям результат. Кожна країна має системи, які забезпечують працюючих людей житлом. Україна не мала, але буде мати.

Ще на чому я хочу зупинитися – це, безумовно, здорова і освічена нація. Освічена нація – це нація, яка створює на своїй території, в своїй країні систему, яка помічає кожну наукову розробку, помічає кожне досягнення, і помічає кожного науковця, людину, яка має талановиті, а іноді і геніальні ідеї. Я вважаю, що перший крок для України - це створення державної системи, яка визначає людей, які мають таланти, мають геніальні наукові відкриття, але сьогодні вони за межами життя. І, безумовно, фінансування науки мусить бути втричі більшим по відношенню до ВВП, ніж це є сьогодні. Ми робимо ставку на розвиток науки, ми робимо ставку на те, щоб кожний вищий учбовий заклад мав наукову базу, творив і примножував науку, і ми робимо ставку на те, що виховання громадян України, справжніх, патріотичних, інтелектуальних, красивих душею, покладається на школу. Тому кожен працівник середньої освіти: школи, інтернату, ПТУ, технікуму, буде мати статус державного службовця, тому що вони роблять високу державну справу – виховують громадян України, виховують патріотів, достойних громадян і людей України. Тому реформа системи науки, освіти – це буде той пріоритет, на якому ми і побудуємо нашу націю, наш народ, і ведемо Україну в конкурентне середовище світу - інтелектуально сильною, а не знекровленою і розгубленою.

Я можу також сказати, що здоров’я нації – це так само національний інтерес, національний пріоритет і національна безпека держави. Здоров’я нації буде будуватися через два шляхи.

Перше – за два роки повне переоснащення системи охорони здоров’я найсучаснішим обладнанням і технологіями. Друге – кожна людина буде мати надійну медичну страховку в руках, незалежно від того, вона працює чи ні, вона має достатні доходи чи знаходиться на підтримці держави. Медична страховка в руках людини – це і є насправді безкоштовний доступ до системи охорони здоров’я. І в межах якраз показника інтегрального людського розвитку охорона здоров’я буде доведена до того стану, що країна буде входити в тридцятку найсильніших країн світу.

Я знаю, що всі ці завдання можливі тільки тоді, коли ми з вами всі перетворення, реформи будуватимемо в системі високої духовності, високої моралі нашого народу, в системі патріотичного виховання і повноцінної всеохоплюючої підтримки культури. Я знаю, що без душі не можуть народитися нові заводи, нові можливості і досягнення. Ми побудуємо десятки "Криворіжсталей", якщо ми зможемо підняти духовність, моральність, культуру нашої нації, якщо ми зможемо з вами відновити правдиву історію і зміцнити вистраждану, омріяну і нарешті здобуту незалежність.

Я вірю в Україну як в сильну, красиву європейську державу. Я бачу побудову такої України як зміст свого життя, я бачу побудову такої України як мрію, мету, національну ідею. І саме так буде зроблено. Я знаю, що президентська каденція, власне, весь термін перебування на посаді Президента достатній для того, щоб прийдешнім поколінням саме таку Україну і залишити. І я не хочу, щоб наше покоління, яке є сильним, інтелектуальним і достойним, залишило в історії білу пляму, а ще гірше, сіру пляму. Я хочу, щоб наше покоління виконало свою місію і увійшло в історію як покоління створення, реформування і становлення країни.

Слава Україні!

14 січня 2010р.

1 коментар:

imho сказав...

15.02.2010-13.26
БЮТ наполягає на проведенні всенародного референдуму щодо визначення форми правління в державі
http://www.pravda.com.ua/news/2010/02/15/4772506/

15.02.2010-12.14
БЮТ вирішив міняти Конституцію
http://www.pravda.com.ua/news/2010/02/15/4772136/

15.02.2010
БЮТ: референдум щодо форми правління
http://www.pravda.com.ua/news/2010/02/15/4772506/