Головна проблема, що стоїть за запровадженням
Януковичем Конституційної асамблеї - це криза визнання його Президентом з
великої літери.
Про це RegioNews повідомив
політолог АЦ Соцінтел (socintel.org) Руслан Павленко, коментуючи запровадження президентом Конституційної Асамблеї.
"Конституційна асамблея - це спосіб надати легітимності рішенням, коли усі інші способи вичерпались
чи збанкрутували. Традиційно для скликання конституційної асамблеї потрібна конституційна
криза, криза владних відносин, повноважень та рішень. Якраз такої зараз немає. Є
інша криза – легітимності та довіри до чинної влади. Головна проблема, що стоїть
за запровадженням Януковичем Конституційної асамблеї - це криза визнання його Президентом
з великої літери. Опозиція та більшість суспільства в зв’язку з результатами реформ
та низкою непопулярних політичних рішень не визнають його легітимність як достойника.
Ніхто в країні не віддає йому того почету, вшанування та поваги, які автоматично
заслуговує займана ним посада. Фактично, опозиція не веде діалогу з Януковичем,
перейшовши з ним у жорсткий клінч. Годі апелювати і суспільству, громадській думці.
Перебивши опозицію Янукович позбавився політичної конкуренції, але разом з цим позбавився
і визнання своєї влади", - зазначив політолог.
"Справа в тому,
що функція опозиції не просто критикувати владу. Опозиція, як і всякий переможений,
визнаючи перемогу над собою, дає згоду на володарювання переможця. Тому, знищивши
опозиційний опір неполітичними інструментами, Янукович потрапив у ситуацію кризи
визнання. Опозиція ніколи не визнає таку поразку чесною та заслуженою, це бачить
і суспільство. І не тільки та патріотична частина, яка змушена була погодитись з
волевиявленням більшості. Втрачається легітимність і всередині виборців Партії Регіонів.
По своїм соціально-психологічним установкам вони згодні з правом сильнішого робити
«підсічки», проте заради загального результату. У результативності політики «регіоналів»
наступила зневіра. Окрім того, конфлікт та протиріччя між особистим кричущо заможним
життям та вимоги дотримуватись закону від інших - додатковий фактор кризи легітимності
діючої влади", - підкреслив експерт.
"Позбавившись
політичної дискусії, влада опинилась у вакуумі. Янукович виголошує промови, - проте
з ким він спілкується? А говорити самому з собою - це не цікаво, і зрештою нагадує
параною. Тому потрібно призначити когось на місце слухача, як колись тирани тримали
при собі блазнів. Саме такою випадає бути Конституційній асамблеї. Причому в цьому
рішенні видно мавпування Росії, де з власне схожих причин запровадили свого часу
так званий «Общественный Совет», - додав Руслан Павленко.
"Інша, більш
прозаїчна та зрозуміла владі причина скликати Конституційну асамблею – це запасний
варіант на випадок програшних для Януковича президентських виборів. Йдеться не лише
про запровадження конституційної реформи з метою добитись обрання президента в парламенті.
Гра набагато тонша. У своїй заяві Янукович чітко вказав, що пов’язує конституційну
реформу «з правами людини, з питаннями судової системи». Останні питання якраз і
є основними вимогами до України з боку Ради Європи. Таким чином схема виникає наступна.
Янукович увесь час повторюючи про неможливість зміни за своєї волі закону, за яким
була ув’язнена Тимошенко, звісно лукавив. Закон приймався парламентською більшістю,
сформованою під президента. Запроваджуючи Конституційну Асамблею, Янукович влаштовує
законний майданчик, де певні закони можна розробити та прийняти пакетом. Таким чином,
він випустить Тимошенко та дасть їй можливість взяти участь у виборах, лише якщо
доб’ється гарантій збереження своєї особистої влади. Європа, визнаючи легітимність
звільнення Тимошенко, змушена буде на думку «мозкового штабу юристів» Януковича
визнати й інші зміни до Конституції. Передусім щодо обрання президента в контрольованому
регіоналами парламенті", - підсумував політолог АЦ Соцінтел.
|
//prikolist.biz/humor/illustration/2580.htm
|
Немає коментарів:
Дописати коментар