субота, 26 травня 2012 р.

Конституційна реформа Віктора Януковича. Погляд дилетанта


Глибоко переконаний і впевнений у тому, що в умовах економічної кризи, політичної нестабільності та відсутності ідеологічних партій в класичному розумінні, самостійного парламенту, зруйнованої і підпорядкованої судової системи, керованого Конституційного суду, будь-які спроби змінити Конституцію України будуть шкідливими для майбутнього розвитку демократії і держави.

По друге-так звана конституційна Асамблея при Президентові України дійсно не може стати конституційним центром будучи дорадчим органом, а всі, хто до неї входять, в змінах до Конституції України бачать себе і своє місце в новоствореній системі державного устрою, а отже, основний закон держави буде залежати від суб`єктивного підходу членів Асамблеї. І саме тому Президент України Л.Кучма, маючи фактично необмежені повноваження, розумів, що залишати таку владу наступникам чи то В.Ющенку, чи В.Януковичу було не тільки небезпечно, але й неефективно для розвитку України. В країнах з обмеженою демократією, де влада зосереджена в руках тільки однієї людини, якою є Україна сьогодні, зростає роль майбутнього парламенту, на якому лежатиме відповідальність за подальшу долю конституційної реформи.

Як на мене, людини, що має 16-річний досвід роботи селищним головою і 4-річний голови райдержадміністрації, зрозумілим є те, що конституційна реформа повинна ґрунтуватись на твердому і витриманому фундаменті. Саме таким фундаментом, на мою думку, повинна стати спочатку концепція конституційних змін по основних критеріях, які можна навіть розглянути на референдумі державний устрій, соціальність держави, ставлення до ролі державного сектору і приватної власності, до продажу землі сільськогосподарського призначення та ін. Основою також повинні стати органи місцевого самоврядування та місцеві органи виконавчої влади. Саме там, на найближчому до людей рівні влади, повинна вирішуватись більшість питань, що турбують людей. Посилення відповідальності місцевої влади за стан справ на підпорядкованих територіях, надання таким органам необхідних повноважень і фінансових ресурсів (децентралізація) – ключове завдання для України, запорука поступового руху вперед, руху у європейську сім`ю демократичних країн Європи. Саме із села, селища, міста починається держава і від того, як живеться там людям, залежить їх ставлення до найвищих посадовців держави.

Шкідливим для держави є і те, що окремі структури, які створені лише для забезпечення діяльності глави держави, якими є Адміністрація Президента України чи РНБО, починають гратися у політику, намагаються впливати на політичні процеси, які відбуваються у державі, а ще гірше – починають впливати на організацію і проведення виборів парламенту. Ось чому активна участь органів виконавчої влади у виборчому процесі, прямий вплив на результати волевиявлення людей, ставить під сумнів демократичність майбутніх виборів. Виконавча вертикаль сьогодні не переймається проблемами людей і територій, а впливає на світогляд людей через вкидання через підконтрольні ЗМІ необхідної інформації для забезпечення потрібного результату.

У нинішніх умовах у більшості майбутніх мажоритарників немає шансів потрапити до парламенту без благословення Банкової. Для цього вже сформовані потрібні округи, фактично знищені опозиційні ЗМІ, адміністративний «терор» розв’язаний проти працівників бюджетної сфери і держслужбовців. Враховуючи падіння рейтингу Партії Регіонів, значна частина майбутніх кандидатів буде йти як «незалежники» для введення в оману виборця. Для цього використовується вся потужність МВС, СБУ, ГПУ, а в разі необхідності – поставлені завдання підкріплюються замовними рішеннями підконтрольних судів. Хоча ймовірність проходження до парламенту відносно незалежних політиків, які мають досвід законотворчої діяльності і зможуть впливати на окремі питання діяльності Верховної Ради України,теж не варто повністю відкидати.

Для визнання світом результатів майбутніх виборів необхідно переглянути замовні справи за дуже сумнівними звинуваченнями проти Ю.Тимошенко, В.Волги, Ю.Луценка, А.Авакова, М.Поживанова, Б.Данилишина… та тисяч інших, що не поділяють політику діючого режиму, забезпечення їх участі у виборах. Інакше вибори не будуть визнані у світі, як демократичні, а Україну і владу держави чекає повна ізоляція, а наступним кроком стануть санкції.

Чи є з цього вихід ? Я впевнений, що є. Для цього ті особи і інституції, які братимуть хоча б опосередковану участь у підготовці і прийнятті нової редакції Конституції України, не повинні ніколи більше претендувати на найвищі державні посади, бути народними депутатами України, а після ухвалення нової Конституції України парламентом ,повинні пройти позачергові вибори Президента України, народних депутатів України, обрані нові склади Конституційного і Верховного Судів України. І жодна з осіб, яка брала участь у прийнятті основного закону більше ніколи не повинна з’явитися у жодній з діючих гілок влади.

26 травня 2012 р.

Слиш Віктор Михайлович
(26.07.1957), заступник директора з питань регіональної політики та місцевого самоврядування,ТОВ «НДІ регіональної політики». З 1990 по 2006 селищний голова смт Нова Водолага, 2006-2010 роки голова Великобурлуцької райдержадміністрації. З 1996 по 2004 рік голова Асоціації сільських, селищних та міських рад України, віце Президент Асоціації міст України. У 1998-1999 роках радник Прем`єр-Міністра України на громадських засадах, член ради регіонів при Президентові України. Входив до міжвідомчої комісії з питань місцевого самоврядування при Кабінеті Міністрів України 1997-2006 роки. Дійсний член Української муніципальної Академії з 1999 року. Почесний голова Асоціації сільських, селищних та міських рад України.

//regpol.org.ua/blog/2012/05/26/конституційна-реформа-в-януковича-по/

Немає коментарів: