четвер, 21 червня 2012 р.
Конституційна Асамблея - максимально консолідована і консенсусна форма внесення змін до Основного закону
Відбулося перше
засідання Конституційної Асамблеї.
Які зміни до Основного закону України можна
очікувати, якщо вона пропрацює хоча б 1,5
- 2 роки. Яка роль Президента у цьому процесі? Про навколо конституційні теми –
у бліц-інтерв’ю з Представником Президента у Верховній Раді України, народним депутатом
Юрієм Мірошниченком.
Юрію Романовичу, про які зміни до Основного закону
говорить Президент?
Ю.М.: В першу чергу, Президент говорить про ті недосконалості в законодавстві, які
вже стали очевидними. Йдеться й про ефективність роботи органів місцевого самоврядування,
розширення їх прав, можливостей, забезпечення ресурсної бази, йдеться й про правову
систему, яка піддається критиці як з боку українського суспільства, так й експертів
міжнародної спільноти. Йдеться також про цілий ряд
моментів, пов’язаних з взаємодією органів влади. Резонансні питання стали предметом
неодноразового розгляду, і низка інших питань.
А які конкретні пропозиції поступають від КА?
Ю.М.: Я зараз не можу говорити, які саме пропозиції будуть напрацьовані Конституційною
Асамблеєю, тому що це – велике коло. Туди входять найбільш авторитетні фахівці в
галузі права, представники громадських організацій,
експерти як вітчизняні, так і міжнародні, представники політичних партій.
Тобто це такий собі
міні експертно-громадський орган, який буде працювати в режимі конституційно-дорадчого
органу і розробить пропозиції, які розглядатиме Верховна Рада.
Тому говорити зараз
про подальші зміни на початку роботи, з мого боку, не коректно, і власне, це не
буде відповідати дійсності. Спеціалісти лише вчора поділили, хто в якій робочій
групі буде, і певний час вони будуть напрацьовувати пропозиції.
Який порядок формування Конституційної Асамблеї і
чи будуть виділятися кошти на її фінансування?
Ю.М.: Жодних додаткових фінансових витрат не передбачається. Учасники цієї роботи,
члени Конституційної Асамблеї, працюють на громадських засадах.
Що стосується порядку
формування Конституційної Асамблеї, виходячи з того, що статус, який вона має –
це консультативно-дорадчий орган при Президентові України. Глава держави як суб’єкт
законодавчої ініціативи має право, за Конституцією, вносити зміни або ставати ініціатором
змін до основного Закону. Він проявив політичну волю і запросив до цієї роботи «кращі мізки» України
й міжнародної спільноти. Президент, окрім створення такого органу своїм Указом і
визначення порядку його роботи, так само як і порядку формування, в інший спосіб
діяти не міг. Тому абсолютно коректно все це зроблено.
Немає підстав звинувачувати
Президента в упередженості, адже до роботи було залучено представників і опозиційних
політичних сил, і поважних інституцій, таких, наприклад, як Академія Наук, Громадський
сектор і тощо.
Тобто не Президент
самостійно писав прізвища у список КА, а він збирав пропозиції, і на це пішов певний
час.
Чи існує загроза, що Асамблея перетвориться на
посередника між Президентом і Верховною Радою за процедурою, і Президент
диктуватиме зміни до Конституції парламенту?
Ю.М.: Ні, швидше навпаки, Президент буде модератором цього процесу. Тобто напрацювання,
які будуть зроблені Конституційною Асамблеєю, як консолідовану думку суспільства,
він, як суб’єкт законодавчої ініціативи, буде презентувати Верховній Раді. А парламент
уже буде ухвалювати відповідні рішення щодо змін до Конституції, відповідно до 13 розділу Основного
закону.
Таким чином, ми знімаємо
проблему, яка існувала під час дискусій в експертному середовищі, щодо статусу Конституційної
Асамблеї, щодо шляху внесення змін до Конституції. Адже говорили і про нову редакцію
Конституції, а дехто – і про референдум, який треба скликати. Це заперечували інші
експерти, й Верховна Рада це заперечувала.
Адже є 13 розділ Конституції
України, який передбачає не реалізацію установчої влади на референдумі, а лише шлях
внесення змін.
Рішення всі ухвалені,
з процесу не будуть виключені, ані сектор суспільства, ані Президент, як гарант
Конституції, ані парламент, як єдиний законодавчий орган. Таким чином ми маємо максимально
консолідовану і консенсусну форму внесення змін до Конституції й ухвалення її нової
редакції.
Прес-служба народного депутата Юрія Мірошниченка, 21.06.2012
//narodna.pravda.com.ua/politics/4fe330489f3b7/
//www.
miroshnychenko.ua/Прес-центр/iнтерв’ю/2012.06.21/конституційна-асамблея-максимально-консолідована-форма.html
//file.liga.net/person/251-urii-miroshnichenko.html
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар